Welcome to Hogwarts, School of Witchcraft&Wizardry - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Yvette Fransen - WaarBenJij.nu Welcome to Hogwarts, School of Witchcraft&Wizardry - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Yvette Fransen - WaarBenJij.nu

Welcome to Hogwarts, School of Witchcraft&Wizardry

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo lieve dutchies,

Hoe gaat het met jullie, missen jullie me al?
Er komt een einde aan dagje 2 in Glasgow, en ik kan je zeggen dat ik doodop ben want ik heb nog steeds last van mn enorme jetlag (althans, zo voelt het). Ondanks dat mn klokje bijna 00.00u aangeeft lijkt het wel of de dag hier net begint; alle 6000 studenten hier op de Caledonian Court (campus) kruipen ineens uit hun schulp. Terwijl wij zojuist van het ondergrondse Cocktails&Burgers terugliepen naar onze bezemkastjes doen alle studenten die nu nog wakker zijn of zojuist wakker zijn geworden net alsof het zomer is; lekker in een kort broekje, open schoenen en zonder jas over straat, zo gaat dat hier...

Gisteren was het moment daar dat ik ons kikkerlandje in heb geruild voor Schotse kilts, Gingers en uiteraard Zweinstein. Alles is hier perfect geregeld; meet&greet service op het vliegveld, een onverstaanbare Schot die me uitlegde in elk gebouw ik de komende maandjes zal wonen, mn koffer werd voor me gedragen, zowel naar de bus als alle trappen op naar mn kamertje, en mn ganggenootjes (raar woord) staan te springen om elke domme vraag die ik heb te beantwoorden! Helemaal niet verkeerd dus, en met mn eigen bloemetjesdekbed dat naar thuis ruikt, ongeveer 50 foto's aan de muur en GTST terugkijkend begint het hier al best wel te wennen!

Vandaag ben ik met 2 Nederlanders die bij mij in het vliegtuig zaten GGcity gaan ontdekken; 5 minuutjes lopen, en dus ook 5 minuutjes lopen naar Poundland; de hemel op aarde. Ik bleef maar zoeken naar prijsjes, want welke soort wasmiddel is nou het goedkoopste; hallooooo dommie, alles kost hier, de naam zegt het al, 1 pond (€1,18!). Vervolgens hebben we met een lekker doedelzakdeuntje op de achtergrond en het zonnetje in ons gezicht de lange winkelstraten bekeken (kijken kijken, niet kopen, we blijven hollanders!). Er is hier trouwens nog geen regendruppel gevallen, ik heb vast een gave om mooi weer te fixen:)!

De komende 2 weken staan hier nog niet in het teken van studeren, maar introductie, introductie en nog maar een keer introductie; de ultieme kans om al die 6000 internationals te leren kennen. Dit is echter geen volgebouwde week vol evenementen waar je van hot naar haar gesleept wordt zoals in NL, maar lekker wat losse evenementjes zo nu en dan waar je je voor kan opgeven als je zin hebt, mits ze nog niet vol zitten. Gelukkig is iedereen hier lonely, zenuwachtig en bestaan er ongeveer duizend facebookgroepen voor internationals, incoming students, GCU students, Erasmus students, Erasmus Wednesdays, International society of GU en ga zo nog maar even door!

Sfeerimpressie:
- het verkeer hier is écht gek, ik snap niks van welke kant ik op moet kijken als ik oversteek. Wat té gek is aan het verkeer zijn de taxi's; foto's zullen het spoedig bewijzen.
- de stadsbussen zijn hier dubbeldekkers; ze doen me denken aan die gekke bus van Harry Potter, alleen zijn ze hier dus kennelijk niet onzichtbaar
- heel veel internationals snappen niet dat het hier KOUD wordt in de winter of kennen uberhaupt het begrip winter niet. Ze lopen vrolijk in jurkjes en zomerjassen rond en hebben geloof ik ook niet echt iets anders bij
- Schotten zijn onverstaanbaar! Op de campus lopen ze eigenlijk niet rond, enkel internationals voor zover ik weet. Wanneer je dus aan iemand de weg vraagt, en diegene begint te praten sta je gefascineerd te luisteren naar het gebral dat ze uitkramen, vervolgens zeg je netjes 'thank you', met als gevolg dat je nog steeds geen flauw idee hebt waar je heen moet..
- De namen van al die studenten overal vandaan zijn onmogelijk om te onthouden; 3 van mn ganggenootjes komen uit India, ik denk dat ik ze maar Sim, Sala, en Bim ga noemen oid.
- De Primark is ongeveer het eerste wat ik zie als ik het centrum inloop
- Het slechtste nieuws van de dag; Ik heb nog geen enkele ginger gespot :( en dat terwijl 11% van de Schotten roodharig is!
- Het leukste nieuws; Ongeveer de eerste local die ik hier heb gespot droeg, jawel, werkelijk waar, geen grap: een Griffoendor Shirt!!!

Conclusie; ja, het lijkt hier best wel op Zweinstein:)
En nu kruip ik snel mn bedje in, in spanning wat me allemaal nog te wachten staat!



  • 09 September 2013 - 01:34

    Jorg Van Kalken:

    Heel goed om te horen yvette, ik kan de Erasmus wednesdays zeker aanraden! (Zijn die nog steeds in de sugarcube?) Ben echt heel benieuwd wat keer van gaat vinden komend semester. X

  • 09 September 2013 - 07:27

    Martha:

    Leuk leuk leuk dit! Veel plezier Yvette, we want more!

  • 09 September 2013 - 08:21

    Yvonne:

    Wie schrijft die blijft!!
    Dit vraagt om meer!

  • 09 September 2013 - 09:11

    Lisanne :

    Ah men leuk leuk leuk!!!! Klinkt echt te gek (: whatsapp me snel wat foto's aight? Of een audiobestand van een brullende schot! Love u xxxxxxxxxxx

  • 09 September 2013 - 09:49

    Hiemke:

    Klinkt goed lieve Yv! Trots op je! En ik kan niet wachten op de ginger-foto's ;) Xx!

  • 09 September 2013 - 16:35

    Daan:

    Zo te zien ga je echt een fantastische tijd tegemoet daar!
    Wingardium Leviosa!!

  • 10 September 2013 - 12:46

    Tepy:

    Aahhh dat komt helemaal goed daar! Leuk om te lezen hoe het daar is ;)
    Veeel plezier nog! Xxx

  • 10 September 2013 - 13:08

    Franka:

    hoi yvette
    wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat
    veel plezier en geniet ervan
    xxx en een dikke knuffel
    natuurlijk ook de groetjes van theo en maikel

  • 12 September 2013 - 21:48

    Frenk:

    Leuk dat je bijna alles vergelijkt met Zweinstein. Wellicht dat die rustige intro wel beter voor je is joh;)
    Geniet van ieder moment, want voordat je het weet zit je weer in het land der Dreuzels!
    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Glasgow Caledonian University - sept2013-jan2014

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 7169

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 17 Januari 2014

Exchange semester: Glasgow Caledonian University

Landen bezocht: